Punktem inicjującym powstanie
dzisiejszej sieci luksusowych domów handlowych Harvey Nichols było otwarcie małego
sklepiku z tkaninami w 1831 roku przez Londyńczyka Benjamina Harveya. Jak w
przypadku innych wielkich domów towarowych, o których pisaliśmy w naszym cyklu
o kultowych centrach handlowych, przestrzeń zajmowana przez małe
przedsiębiorstwo stopniowo i konsekwentnie się rozrastała. W 1941 roku do
szeregów personelu dołączył James Nichols, który po 4 latach wszedł do zarządu,
a po kolejnych trzech ożenił się z siostrzenicą Harveya. Po śmierci założyciela
sklepu w 1850 roku została ona przejęta przez żonę Benjamina, Anne, która wraz
z Jamesem Nicholsem założyła spółkę Harvey
Nichols & Co.
środa, 1 lipca 2015
piątek, 19 czerwca 2015
VISUAL MERCHANDISING - NOWOCZESNE, NIEBANALNE, ZAPADAJĄCE W PAMIĘĆ WNĘTRZA SKLEPÓW
Aranżacja sklepu oraz ekspozycja mają ogromne
znaczenie i odgrywają dużą rolę w postrzeganiu produktu. Zarówno wnętrze jak i użyte materiały, formy, kolorystyka, światło powinny tworzyć zaskakującą przestrzeń, w której produkt zyska na znaczeniu i stanie się bardziej atrakcyjny dla potencjalnego właściciela. Sam sposób ekspozycji to tylko dopełnienie całościowego wizerunku - powinien być estetyczny, czytelny, zachęcający do "pierwszego kontaktu."
Zdecydowanie w projektowaniu sklepów króluje prosta forma, która nie rozprasza uwagi, jednak niemal zawsze łączy się ona z niebanalnym pomysłem na wnętrze, ciekawym detalem czy zaskakującym elementem architektonicznym lub dekoracyjnym. Takie właśnie rozwiązanie prezentuje nam np. Little
Shoes Shop, w którym to rolę kubików i półek pełną sześcienne formy płynnie
przechodzące w ścianę butiku. Na geometrię z kolorystycznymi akcentami również
postawił Hirshleifer’s Shoe. Tutaj bryły są zdecydowanie bardziej wyraziste i podkreślone
soczystymi barwami.
Na szczególną uwagę zasługuje sklep Siblingsfactory,
który nie tylko został zaopatrzony przez projektantów w bardzo estetyczne i
wysmakowane meble, ale postawił również na intrygujący element wnętrza. Między
dwoma końcami antresoli została zamontowana drewniana kładka, po której można
się przemieszczać po butiku.
poniedziałek, 15 czerwca 2015
BEST BY MHSHOWROOM: COLOR PUZZLE SS 2015
Zapraszamy na jedno z dwóch subiektywnych podsumowań sezonu wiosennego. Nasza uwaga skupia się na połączeniach kolorów. Najczęściej "cytujemy" lekki, jasny błękit, który pojawia się w zestawieniu z brązem, szarością oraz dość intensywną, achromatyczną kratą. Równie ważną rolę w naszym raporcie odgrywają nietypowe odcienie zieleni - intrygująco łączone z granatem czy pudrowym, "wypłowiałym"fioletem.
Etykiety:
best by mhshowroom,
color puzzle,
fashion,
fashion designer,
fashion look,
inspiracje,
inspirations,
mhshowroom,
ss 2015,
style.com,
trends
czwartek, 11 czerwca 2015
KULTOWE CENTRA HANDLOWE - LE BON MARCHE
W naszym cyklu o kultowych
centrach handlowych obracaliśmy się do tej pory wokół tych miejsc, które mogą
się szczycić ponad stuletnią tradycją, historią bogatą w innowacje i przełomowe
idee. Tym razem cofamy się jeszcze bardziej w czasie, a dokładnie do 1852 roku,
kiedy Aristide Boucicaut, z
oszczędności swoich i żony wykupił część
udziałów sklepu Le Bon Marché. Spółka istniała na rynku od 1938 roku i oferowała
klientom wybór materiałów, koronek, prześcieradeł, materaców i parasolek. Do
połowy XIX wieku firma zatrudniała dwunastu pracowników na przestrzeni trzystu
metrów kwadratowych.
Aristide Boucicaut zaczął zdobywać doświadczenie zawodowe jako
sprzedawca tekstyliów w sklepie swojego ojca od kiedy skończył osiemnaście lat.
W 1834 roku przeniósł się ze swojego rodzinnego miasteczka do Paryża, gdzie
podjął pracę jako sprzedawca sukni i kapeluszy i szybko awansował na kierownika
działu.
piątek, 5 czerwca 2015
GARŚĆ WYPRZEDAŻOWYCH INSPIRACJI
Pozostając nadal w temacie wyprzedaży załączamy trochę graficznych inspiracji - bo wyprzedaż wcale nie musi być "czerwona".
wtorek, 2 czerwca 2015
WYPRZEDAŻ, SALE, SALDI, PRODAJA, PREDAJ, FÖRSÄLJNING, VENTE ...
Już za moment szalony czas wyprzedaży - ponownie nasze okna sklepowe krzyczeć będą poprzez czerwono-białe grafiki. Czy kolor czerwony to najlepszy i jedynie słuszny wybór na komunikację wyprzedaży? Czy będąc kolejną marką, która realizuje tę dość przewidywalną politykę komunikacji uda się zaintrygować klienta i zwrócić jego uwagę? A może tak zaskoczyć go ciekawie przygotowaną witryną, która subtelniej ale skutecznie zaprosi na zakupy? Zmiana kolorystyki lub kompletnie inny pomysł na kompozycję elementów na witrynie przyniesie witrynie świeżość a także prawdopodobnie zaskoczy przechodzących obok klientów, którzy już nauczyli się funkcjonować w naszej "czerwono wyprzedażowej" przestrzeni. Zapraszamy na krótki raport związany z tematyką wyprzedaży - a w nim kontrasty czerni i bieli, minimalizm, ciekawie wykorzystana włóczka czy zaskakujące kompozycje zegarów...
poniedziałek, 1 czerwca 2015
ARTYŚCI VS VISUAL MERCHANDISING - DALI, DIENES, WARHOL, LYNCH...
Eklektyzm w dzisiejszym świecie ma już ugruntowaną pozycję i to w przeróżnych dziedzinach życia. Łączenie ze sobą różnych, często skrajnych dziedzin sztuki daje najczęściej intrygujące efekty. Kiedy w latach
czterdziestych wybitny, surrealistyczny malarz, Salvador Dali podejmuje się zaprojektowania sklepowej witryny, realizacja już z samego założenia musi być zaskakująca.
Podobne odczucia wywołuje bardziej współczesna aranżacja Davida Lyncha dla
galerii Lafayette, która swoim mrocznym klimatem wywołuje uczucie niepokoju i zagrożenia. Często współpraca z artystami (Sari Dienes, Takashi Murakami) kończy się jednak bardzo efektownymi koncepcjami witryn sklepowych.
Salvador Dali jest z pewnością najbardziej znanych
artystów surrealistycznych. Kataloński malarz zawdzięcza swój ogromny sukces nie
tylko doskonałemu warsztatowi jaki opanował, ale również nieograniczonej
wyobraźni. Chodź znany jest szerszemu gronu odbiorców jest jako
autor "Płonącej żyrafy" i "Kuszeniu św. Antoniego", Dali
był również znakomitym reżyserem i projektantem.
Subskrybuj:
Posty (Atom)