wtorek, 24 lutego 2015

MHS W WIELKIM MIEŚCIE: REPLAY'S WORLD

Replay to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek związanych z modą jeansową  - nazwa Replay została zarejestrowana w 1978roku. Claudio Buziola, właściciel inspirację dla nazwy znalazł na ekranie telewizora podczas mistrzostw świata w Argentynie. Powtarzające się tam często słowo re-play przy okazji powtarzania materiału skojarzyło mu się z jego założeniem wracania do sprawdzonych modowych rozwiązań, unowocześnionych i zinterpretowanych na nowo.
22 lata później na potrzeby firmy w malowniczych górach Asolo w północnych Włoszech, zostaje wybudowany ogromny ośrodek produkcyjny o powierzchni 20.000 metrów kwadratowych.  Jego architektura przypomina industrialne amerykańskie budynki z początku XX wieku, co doskonale pasuje do stylistyki marki.
Wraz z rozwojem Replay dorobił się własnej linii obuwia, perfum, okularów, biżuterii oraz zegarków.  Tym, z czym kojarzy się jednak przede wszystkim, jest jeans.
My odwiedziliśmy flagowy salon znajdujący się w centrum Barcelony, na Passeig de Garcia. Jest to jeden z ciekawszych butików marki, w którym królują wertykalne ogrody zaprojektowane przez Vertical Garden Design oraz Studio 10. Na witrynie zewnętrznej zieleń dominuje nad minimalistyczną ekspozycją grafik i manekinów. Wewnątrz znajduje się dodatkowa przestrzeń (ogród wewnętrzny), w której również konsekwentnie najważniejszą rolę odgrywa zieleń. Przestronne wnętrza są świetnym tłem dla drobiazgowych zabiegów VM, które w doskonały sposób pokazują aktualną kolekcję marki.



piątek, 20 lutego 2015

SS 2015: GRA W KOLORY

Wiosna lato rozbłyśnie różnorodną paletą barw - od tych bardziej delikatnych, pudrowych aż po mocne, intensywne... 
Niewątpliwie rok 2015, według Pantone będzie należał do marsali - koloru, który już elektryzuje projektantów i stylistów. Popularne będą także, zwłaszcza chłodne, odcienie szarości, połączenia z szafirem, brązy, żółcienie i zielenie - te pudrowe, nasycone i te militarne. 
Naszym zdaniem ten sezon to również kontynuacja wszelkich odcieni granatu, niebieskiego, błękitu...
A więc wiosenny sezon czas otworzyć - poniżej pierwsza odsłona kolorowych inspiracji.



piątek, 16 stycznia 2015

MHS W WIELKIM MIEŚCIE: &OTHER STORIES

Wątpliwości odnośnie pochodzenia zagadkowej nazwy młodej marki & Other Stories rozwiewają się, gdy połączymy ją z dobrze znanymi inicjałami H&M. Szwedzki koncern postanowił rozszerzyć swoją ofertę o kolejny spinoff brand, obok powstałych już COS, Monki, Weekday i Cheap Monday. Pierwszy sklep został otwarty w marcu 2013 roku.

& Other Stories to ubrania, akcesoria, biżuteria i kosmetyki, jak podaje na swojej stronie H&M, powstałe ze specjalną troską o jakość i detale oraz możliwość ekspresji osobistego stylu.

Mieliśmy okazję sprawdzić to podczas wizyty w Barcelonie, gdzie sklep znajduje się przy Passeig de Gracia, w pięknej kamienicy. Naszą uwagę, jak zawsze, skupił przede wszystkim visual merchandising - pozornie prosty, ascetyczny, trochę naśladujący prywatną garderobę. Na odwróconych tyłem płótnach opartych o ścianę zawieszone są pojedyncze wieszaki z sukienkami, przez ramę przewieszona para szpilek, obok naturalnie zwisa naszyjnik. Zupełnie, jakby zaraz ktoś miał to założyć przed wyjściem na kolację.

Wnętrze jest niezwykle przytulne właśnie dzięki detalom – kwiatom w doniczkach, starym książkom, na których eksponowane są akcesoria, porozwieszanym gdzieniegdzie gazetom oraz inspirującym zdjęciom. 
Aranżacją produktów rządzi  klasyczna zasada dopasowywania ich w gotowe zestawy. Ale te zestawy to nietylko ubrania - obok butów leży bransoletka, krem do rąk i pasujący lakier do paznokci. Warto zwrócić uwagę na małą ilość eksponowanych modeli, co zdecydowanie podkreśla unikatowość samego produktu.


sobota, 10 stycznia 2015

KULTOWE CENTRA HANDLOWE - BRACIA JABŁKOWSCY


Historia rodziny Jabłkowskich przypomina te amerykańskie, układające życiorysy w formę „od pucybuta do milionera” niczym biografie Henry'ego Forda czy Tomasza Baty. Dzisiaj wywołuje sentyment i niemały żal za zaprzepaszczoną przez wydarzenia wojny szansą na dalszy rozwój wyjątkowego Domu Towarowego Jabłkowskich –
magazynu zadowolonych klientów. Po kilkudziesięciu latach Bracia odzyskali drogą sądową prawa do budynku i rozpoczęli proces przywracania firmie świetności.



Mimo że jej nazwa sugeruje coś innego, firma została założona przez siostrę Jabłkowską, Anielę, która w 1884 rozpoczęła działalność przy ulicy Widok 6. Stowarzyszenie Braci Jabłkowskich to jednak więcej niż zwykła firma. Po przybyciu do Warszawy Józef senior, szlachcic i ziemianin szuka sposobu na postawienie rodziny na nogi. Najstarszy syn w Boże Narodzenie 1883 roku przedstawia projekt założenia Stowarzyszenia, na którego konto każde z dziesięciorga rodzeństwa  miało wpłacać ustaloną kwotę pieniędzy i w razie potrzeby korzystać ze zgromadzonych środków.
W drugiej połowie XIX wieku sklep prowadzony przez kobietę był „dziwolągiem” Warszawskiej ulicy, jak pisze w swojej książce "Sześć pięter luksusu" Cezary Łazarewicz. Początkowo Aniela miała kształcić się jedynie w  rejonach wiedzy odpowiednich kobietom jak literatura i sztuka, tym bardziej zaskakująca była decyzja o podjęciu przez nią mało wówczas chwalebnego zajęcia handlowca. Profesja Anieli prawdopodobnie doprowadziła do zerwania zaręczyn, tak bardzo niesławny był wówczas zawód handlowca.

środa, 7 stycznia 2015

BEST BY MHSHOWROOM: WO/MAN 2014.15

Sezon jesienno - zimowy powoli zostawiamy za nami. Czas zatem na naszą stała rubrykę - subiektywne podsumowanie tematu, który szczególnie przypadł nam do gustu. Nie jest to nowość, tego typu sylwetki dość często można odnaleźć na swiatowych wybiegach. Ten sezon jest jednak tak różnorodny, że z przyjemnością oddaliśmy się weryfikacji męskiego stylu w damskich sylwetkach. Poza tym subiektywnie to subiektywnie.
W naszym zestawieniu dominują stonowane barwy, ziemiste kolory, które subtelnie ze sobą współgrają. Oczywiście pojawia sie także czerń. Desenie takie jak kraty, prążki czy mikrowzory nie rywalizują ze sobą - raczej stanowią zgrany zespół z całością sylwetki. 

niedziela, 4 stycznia 2015

AESOP - NIEPOWTARZALNE BUTIKI

Założyciel australijskiej marki kosmetycznej Aesop, Dennis Paphitis, chcąc uniknąć powielenia schematu, w który wpadają inne ogólnoświatowe brandy, niemal do każdego otwarcia nowego sklepu zatrudnia innego projektanta. Dzięki temu udaje mu się zachować oryginalność i niepowtarzalność każdego z butików. Na sklepy aranżowane zostają miejsca z historią, czasem tak zaskakujące jak kiosk z prasą na Nowojorskim dworcu.

Z okazji otwarcia setnego sklepu Aesop, portal Deezeen.com wybrał spośród nich najlepsze dziesięć. Mimo ich różnorodności, można w nich dostrzec cechy wspólne: czytelność oferty uzyskana przez multiplikację, porządek i harmonię – podstawowe cechy dobrego VM-u produktów o małym rozmiarze, takich jak kosmetyki czy akcesoria.

Charakterystyczne brązowe butelki są pięknym produktem samym w sobie. Wyglądają efektownie stojąc po prostu w równych rzędach. Wyglądają trochę staromodnie, więc niejednokrotnie projektanci zdecydowali się na połączenie ich z drewnem i cegłą, niekiedy z kolei wręcz przeciwnie – z zimnym betonem i szkłem. Poniżej przedstawiamy Aesop Top Ten.

poniedziałek, 22 grudnia 2014

FALL 2014.15 WYBRANE AKCESORIA

Akcesoria to często te elementy, które w stylizacji odgrywają pierwszoplanowe role. Mogą świetnie nawiązywać do tego, co aktualnie mamy na sobie bądź stanowic mocny, ciekawy kontrast. W tym sezonie nie zabraknie wyraźnych, zdecydowanych wzorów, zdobień czy form.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...