wtorek, 22 września 2015

FALL 2015.16 COLORFUL EMOTIONS #2

Tym razem skupiamy się na kolorach mocniejszych, ale w dość mrocznej odsłonie. Na wybiegach pojawiły się bowiem głębokie granaty, brązy, burgundy, śliwka czy purpura. Połyskliwe szarości, pomarańcz i makowa czerwień stanowią interesujący wyróżnik, rozświetlają wybiegi i nadają im bardziej przyjazny charakter.



piątek, 18 września 2015

KULTOWE CENTRA HANDLOWE - MACY'S



Po raz pierwszy w naszym cyklu o kultowych galeriach handlowych opuszczamy nasz kontynent, by tym razem odwiedzić Nowy Jork. Tam, w 1858 roku niezrażony kilkukrotnymi wcześniejszymi porażkami i plajtami Rowlan Hussey Macy otwiera dom handlowy R.H. Macy & CO. Utarg po pierwszym dniu działalności wyniósł 11.06 dolarów, po roku już 85 tysięcy. Jako logo swojej firmy Macy wybrał czerwoną gwiazdę – symbol sukcesu upamiętniający lata pracy jako marynarz.

piątek, 4 września 2015

MHS W WIELKIM MIEŚCIE: SPACER PO OXFORD STREET - SELFRIDGES 2015

Czasami bywa i tak, że uda nam się wyrwać na moment i wyskoczyć w miejsca, które inspirują, zaskakują a przede wszystkim zmieniają perspektywy. Takim miejscem zdecydowanie jest Londyn. Okazja do wyjazdu też niezwykła, ale o tym w innej odsłonie naszego bloga.
Dzisiaj świetna wystawa, znanego domu mody, Selfridges, którego historię opisywaliśmy już na łamach naszego bloga  (Kultowe centra handlowe - Selfridges)
Ten dom mody znany jest ze spektakularnych okien, często innych niż wszystkie, mocno zaskakujących i inspirujących rzeszę visual merchandiserów na całym świecie. Tym razem zobaczyliśmy piękną, niepokojącą  achromatyczną odsłonę, z mocnym fokusem na świetną kompozycję elementów.  No i ten detal w aranżacji witryn i dekorowaniu... bardzo smaczny.


środa, 2 września 2015

FALL 2015.16 COLORFUL EMOTIONS #1

Początek września to dobry moment, aby wystartować z naszym (subiektywnym) cyklem raportów na temat jesiennych trendów. Standardowo rozpoczynamy od kolorów, które tej jesieni powinny odgrywać pierwszoplanowe role w stylizacjach czy sesjach zdjęciowych - a na pewno brylowały na wybiegach wielkich i mniejszych domów mody. Do łask powracają piękne odcienie szarości, nie zabraknie także czerni i bieli - w osobnych odsłonach a także w stylowych połączeniach. W propozycjach projektantów czerń jest również częstym towarzyszem mocnej czerwieni. W tej odsłonie prezentujemy także piękny pudrowy róż oraz lekkie odcienie złamanej bieli bądź ecru. Kibicujemy też na przeróżnym odcieniom zieleni - zasłużył na to przede wszystkim mocny turkus i przygaszony szmaragd. 
Ciąg dalszy nastąpi w kolejnej odsłonie...





wtorek, 21 lipca 2015

BEST BY MHSHOWROOM: PATTERNS SS 2015


Na drugie, subiektywne podsumowanie wiosennego sezonu wybraliśmy wzory - te, które naszym zdaniem są ciekawe, trochę niebanalne i mało komercyjne. Czasem łączone subtelnie, a innym razem wyraźne,  charakterne. Zapraszamy!

środa, 1 lipca 2015

KULTOWE CENTRA HANDLOWE - HARVEY NICHOLS



Punktem inicjującym powstanie dzisiejszej sieci luksusowych domów handlowych Harvey Nichols było otwarcie małego sklepiku z tkaninami w 1831 roku przez Londyńczyka Benjamina Harveya. Jak w przypadku innych wielkich domów towarowych, o których pisaliśmy w naszym cyklu o kultowych centrach handlowych, przestrzeń zajmowana przez małe przedsiębiorstwo stopniowo i konsekwentnie się rozrastała. W 1941 roku do szeregów personelu dołączył James Nichols, który po 4 latach wszedł do zarządu, a po kolejnych trzech ożenił się z siostrzenicą Harveya. Po śmierci założyciela sklepu w 1850 roku została ona przejęta przez żonę Benjamina, Anne, która wraz z Jamesem Nicholsem założyła spółkę Harvey  Nichols & Co.

piątek, 19 czerwca 2015

VISUAL MERCHANDISING - NOWOCZESNE, NIEBANALNE, ZAPADAJĄCE W PAMIĘĆ WNĘTRZA SKLEPÓW


Aranżacja sklepu oraz ekspozycja mają ogromne znaczenie i odgrywają dużą rolę w postrzeganiu produktu. Zarówno wnętrze jak i użyte materiały, formy, kolorystyka, światło powinny tworzyć zaskakującą przestrzeń, w której produkt zyska na znaczeniu i stanie się bardziej atrakcyjny dla potencjalnego właściciela. Sam sposób ekspozycji to tylko dopełnienie całościowego wizerunku - powinien być estetyczny, czytelny, zachęcający do "pierwszego kontaktu."
Zdecydowanie w projektowaniu sklepów króluje prosta forma, która nie rozprasza uwagi, jednak niemal zawsze łączy się ona z niebanalnym pomysłem na wnętrze, ciekawym detalem czy zaskakującym elementem architektonicznym lub dekoracyjnym.  Takie właśnie rozwiązanie prezentuje nam np. Little Shoes Shop, w którym to rolę kubików i półek pełną sześcienne formy płynnie przechodzące w ścianę butiku. Na geometrię z kolorystycznymi akcentami również postawił Hirshleifer’s Shoe. Tutaj bryły są zdecydowanie bardziej wyraziste i podkreślone soczystymi barwami.
Na szczególną uwagę zasługuje sklep Siblingsfactory, który nie tylko został zaopatrzony przez projektantów w bardzo estetyczne i wysmakowane meble, ale postawił również na intrygujący element wnętrza. Między dwoma końcami antresoli została zamontowana drewniana kładka, po której można się przemieszczać po butiku.




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...