Tym razem skupiamy się na kolorach mocniejszych, ale w dość mrocznej odsłonie. Na wybiegach pojawiły się bowiem głębokie granaty, brązy, burgundy, śliwka czy purpura. Połyskliwe szarości, pomarańcz i makowa czerwień stanowią interesujący wyróżnik, rozświetlają wybiegi i nadają im bardziej przyjazny charakter.
wtorek, 22 września 2015
piątek, 18 września 2015
KULTOWE CENTRA HANDLOWE - MACY'S
Po raz pierwszy w naszym cyklu o
kultowych galeriach handlowych opuszczamy nasz kontynent, by tym razem
odwiedzić Nowy Jork. Tam, w 1858 roku niezrażony kilkukrotnymi wcześniejszymi
porażkami i plajtami Rowlan Hussey Macy otwiera dom handlowy R.H. Macy &
CO. Utarg po pierwszym dniu działalności wyniósł 11.06 dolarów, po roku już 85
tysięcy. Jako logo swojej firmy Macy wybrał czerwoną gwiazdę – symbol sukcesu
upamiętniający lata pracy jako marynarz.
piątek, 4 września 2015
MHS W WIELKIM MIEŚCIE: SPACER PO OXFORD STREET - SELFRIDGES 2015
Czasami bywa i tak, że uda nam się wyrwać na moment i wyskoczyć w miejsca, które inspirują, zaskakują a przede wszystkim zmieniają perspektywy. Takim miejscem zdecydowanie jest Londyn. Okazja do wyjazdu też niezwykła, ale o tym w innej odsłonie naszego bloga.
Dzisiaj świetna wystawa, znanego domu mody, Selfridges, którego historię opisywaliśmy już na łamach naszego bloga (Kultowe centra handlowe - Selfridges).
Ten dom mody znany jest ze spektakularnych okien, często innych niż wszystkie, mocno zaskakujących i inspirujących rzeszę visual merchandiserów na całym świecie. Tym razem zobaczyliśmy piękną, niepokojącą achromatyczną odsłonę, z mocnym fokusem na świetną kompozycję elementów. No i ten detal w aranżacji witryn i dekorowaniu... bardzo smaczny.
Etykiety:
aranżacja vm,
inspiracje,
inspirations,
kompozycja,
londyn,
mhshowroom,
selfridges,
store window,
trendy vm,
UK,
visual merchandising,
vm trends,
witryna,
witryna sklepowa
środa, 2 września 2015
FALL 2015.16 COLORFUL EMOTIONS #1
Początek września to dobry moment, aby wystartować z naszym (subiektywnym) cyklem raportów na temat jesiennych trendów. Standardowo rozpoczynamy od kolorów, które tej jesieni powinny odgrywać pierwszoplanowe role w stylizacjach czy sesjach zdjęciowych - a na pewno brylowały na wybiegach wielkich i mniejszych domów mody. Do łask powracają piękne odcienie szarości, nie zabraknie także czerni i bieli - w osobnych odsłonach a także w stylowych połączeniach. W propozycjach projektantów czerń jest również częstym towarzyszem mocnej czerwieni. W tej odsłonie prezentujemy także piękny pudrowy róż oraz lekkie odcienie złamanej bieli bądź ecru. Kibicujemy też na przeróżnym odcieniom zieleni - zasłużył na to przede wszystkim mocny turkus i przygaszony szmaragd.
Ciąg dalszy nastąpi w kolejnej odsłonie...
Etykiety:
fall 2015.16,
fashion designer,
fashion look,
fashion trends,
jesień zima 2015,
moda,
projektanci mody,
styl,
style.com,
tendencje,
trends,
trendy,
wybiegi
wtorek, 21 lipca 2015
BEST BY MHSHOWROOM: PATTERNS SS 2015
Na drugie, subiektywne podsumowanie wiosennego sezonu wybraliśmy wzory - te, które naszym zdaniem są ciekawe, trochę niebanalne i mało komercyjne. Czasem łączone subtelnie, a innym razem wyraźne, charakterne. Zapraszamy!
Etykiety:
best by mhshowroom,
desenie,
fashion,
fashion designer,
fashion look,
inspiracje,
inspirations,
mhshowroom,
patterns,
ss 2015,
style.com,
wzory
środa, 1 lipca 2015
KULTOWE CENTRA HANDLOWE - HARVEY NICHOLS
Punktem inicjującym powstanie
dzisiejszej sieci luksusowych domów handlowych Harvey Nichols było otwarcie małego
sklepiku z tkaninami w 1831 roku przez Londyńczyka Benjamina Harveya. Jak w
przypadku innych wielkich domów towarowych, o których pisaliśmy w naszym cyklu
o kultowych centrach handlowych, przestrzeń zajmowana przez małe
przedsiębiorstwo stopniowo i konsekwentnie się rozrastała. W 1941 roku do
szeregów personelu dołączył James Nichols, który po 4 latach wszedł do zarządu,
a po kolejnych trzech ożenił się z siostrzenicą Harveya. Po śmierci założyciela
sklepu w 1850 roku została ona przejęta przez żonę Benjamina, Anne, która wraz
z Jamesem Nicholsem założyła spółkę Harvey
Nichols & Co.
piątek, 19 czerwca 2015
VISUAL MERCHANDISING - NOWOCZESNE, NIEBANALNE, ZAPADAJĄCE W PAMIĘĆ WNĘTRZA SKLEPÓW
Aranżacja sklepu oraz ekspozycja mają ogromne
znaczenie i odgrywają dużą rolę w postrzeganiu produktu. Zarówno wnętrze jak i użyte materiały, formy, kolorystyka, światło powinny tworzyć zaskakującą przestrzeń, w której produkt zyska na znaczeniu i stanie się bardziej atrakcyjny dla potencjalnego właściciela. Sam sposób ekspozycji to tylko dopełnienie całościowego wizerunku - powinien być estetyczny, czytelny, zachęcający do "pierwszego kontaktu."
Zdecydowanie w projektowaniu sklepów króluje prosta forma, która nie rozprasza uwagi, jednak niemal zawsze łączy się ona z niebanalnym pomysłem na wnętrze, ciekawym detalem czy zaskakującym elementem architektonicznym lub dekoracyjnym. Takie właśnie rozwiązanie prezentuje nam np. Little
Shoes Shop, w którym to rolę kubików i półek pełną sześcienne formy płynnie
przechodzące w ścianę butiku. Na geometrię z kolorystycznymi akcentami również
postawił Hirshleifer’s Shoe. Tutaj bryły są zdecydowanie bardziej wyraziste i podkreślone
soczystymi barwami.
Na szczególną uwagę zasługuje sklep Siblingsfactory,
który nie tylko został zaopatrzony przez projektantów w bardzo estetyczne i
wysmakowane meble, ale postawił również na intrygujący element wnętrza. Między
dwoma końcami antresoli została zamontowana drewniana kładka, po której można
się przemieszczać po butiku.
Subskrybuj:
Posty (Atom)