piątek, 30 marca 2012

WERTYKALNE OGRODY - REPLAY STORE

Połączenie natury z komercyjną architekturą to trend, który coraz częściej pojawia się w świecie visual merchandisingu. Granice w proporcjach obu, zdawałoby sie wykluczających sie wzajemnie światów bywają rożne. Czasem subtelna sugestia natury jest tylko pewnym sygnałem, delikatnym elementem wzbogacającym przestrzeń. Czasem mamy wrażenie, że natura wywalczyła sobie bardziej zobowiązujące miejsce w komercyjnej przestrzeni.
Tę, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, dominację natury widzimy w realizacjach Michaela Hellgryna, który stworzył niezwykły mezalians zieleni z komercyjną kolekcją w butikach marki Replay.
Ogródy, które stworzył zainspirowane zostały przez podszycie leśne umiarkowanej strefy klimatycznej, podobnej do tej, którą można znaleźć chociażby w dolnej części wzgórza niedaleko Florencji. Rośliny, które włączył do komercyjnej przestrzeni są głównie pochodzenia tropikalnego.
Obraz roślinnej ekspozycji jest bardzo łagodny w odbiorze. Geste i jeszcze świeżo zielone rośliny z niewielkimi kwitnącymi kwiatuszkami sprawiają wrażenie małych latarni osadzonych na szczycie ciemnego tła.

REPLAY, FLORENCJA
REPLAY, FLORENCJA

wtorek, 7 lutego 2012

INDULGI

Przedstawiamy kolejny ciekawy projekt, który intryguje a czasem nawet niepokoi - niewielki sklep odzieżowy japońskiej firmy Indulgi, który mieści się w dzielnicy Nakakyo, w Kioto. Zaprojektowany został przez firmę Nendo, której założycielem jest architekt Oki Sato.
Sklep charakteryzuje długi korytarz przełamany intrygującymi, "ślepymi" i prawdziwymi drzwiami, które rozproszyły przestrzeń i zdynamizowały wnętrze. Ślepym drzwiom została nadana funkcjonalność poprzez wykorzystanie ich jako bazy dla wieszaków, półek i luster. W przestrzenie pomiędzy drzwiami zostały wkomponowane meble, które wyłaniają sie jakby z ich środka zaskakując minimalistyczną formą, kolorami  i teksturami. Jednocześnie cały sklep nie jest widoczny od razu - Klient odkrywa poszczególne jego części przechodząc w głąb korytarza. Taki zabieg został celowo wykorzystany przez architekta, który zadbał o to, aby Klient pragnął otwierać kolejne i kolejne drzwi... Otwarcie drzwi zaskakuje, intryguje i jeszcze bardziej rozbudza ciekawość...
 

poniedziałek, 6 lutego 2012

SKILL VM

SKILLVM to platforma, która ma na celu propagowanie visual merchandisingu oraz promowanie zdolnych studentów, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w tej dziedzinie. Przede wszystkim raz w roku powołują konkurs, którego finał  ma miejsce na czerwcowych, mędzynarodowych targach Marketing Week Live w Londynie. Mieliśmy okazję podglądać na żywo zmagania uczestników w 2010 roku. Tym razem, z małym opóźnieniem krótka relacja.

Konkurs przeznaczony był dla studentów w dwóch kategoriach. W pierwszej mieli za zadanie przygotować witrynę promującą "małą czarną" lub elegancki garnitur ekskluzywnej marki - temat przewodni - motyw bloków kolorystycznych. W drugiej kategorii studenci również zmagali się z promocją ekskluzywnej marki, dla której przygotowywali prezentację beżowej sukienki. Tutaj inspiracje były dowolną wizją uczestników.

Dwuosobowe drużyny zostały zaproszone na eliminacje do Londynu, gdzie każda para musiała zbudować model swojej witryny. Najlepsza czwórka z każdej kategorii przeszła do finału, w którym do wykonania była już wzorcowa, pełnowymiarowa aranżacja.

Poniżej prezentujemy prace finalistów (realizacja/projekt).

I MIEJSCE W KATEGORII "HIGHER"

sobota, 4 lutego 2012

KOLEJNY MAGAZYN TUBA


Za nami kolejna stylizacja sesji dla magazynu Krakowskich Szkół Artystycznych. BLACK& to mieszanka faktur, struktur i kontrastowych połączeń w oprawie czarno-białej fotografii... Sesja odbyła się w miejscu, które mamy nadzieję na stałe zagości na mapie Krakowa i zintegruje środowisko nie tylko artystyczne - Kompany Kraków to bowiem możliwość wynajęcia "biurka", biura a także możliwość spotkania ciekawych ludzi, przeprowadzenia interesujących dyskusji...

A wracając do magazynu zachęcamy do poczytania ciekawych artykułów dotyczących sztuki, mody, eko-mody, visual merchandisingu, absolwentów KSA,  a także polecamy stały cykl "miejsca" i wiele innych...
Zapraszamy do lektury!

fot: Gaweł, retusz: Piotr Kierat
stylizacja: mhshowroom
makijaż: Monika Kołodziej
fryzury: Akademia Stylizacji M.P. Babicz
modelki: Klaudia, Dominika (reklamex)
miejsce sesji: Kompany Kraków

sobota, 28 stycznia 2012

YASMIN SEWELL

Yasmin Sewell jest znaną w branży modowej konsultantką, kreatywnym doradcą marek modowych oraz "właścicielką" rewelacyjnego instynktu, dzięki któremu trafnie prognozuje trendy. W 1999r. założyła swój własny butik Yasmin Cho.  W 2008 roku powołała do zycia  agencję consultingową, w której, wraz z zespołem pracuje nad takimi projektami jak opracowywanie strategii sprzedażowych dla międzynarodowych firm, ukierunkowanie na trendy modowe marek na każdym rynku, a także udzielanie kreatywnych wskazówek młodym projektantom.

Z pochodzenia Australijka,  obecnie mieszka w Londynie. Bazując głownie na swoim instynkcie, wypromowała takie marki jak Rick Owens w Wielkiej Brytanii, oraz była jednym w pierwszych orędowników marek Acne, Christopher Kane a także Pierre Hardy.

YASMIN SEWELL

czwartek, 26 stycznia 2012

TRENDY SS 2012: KOLORY








Wiosna już za rogiem (chociaż spoglądając za okno, trudno w to uwierzyć), więc najwyższy czas na przegląd tego co przyniesie ze sobą nowy sezon...
Kolory, które pojawią sie tej wiosny zdominowane są przez biele, fluidy i pastele - zarówno monochromatyczne jak i  w bardzo ciekawych kombinacjach, zaskakujących łączeniach. Równie dominującym kolorem okazało się złoto - bardziej bądź mniej połyskliwe.
Świetnie wypadły słoneczne, kanarkowe odcienie żółci oraz kolory pomarańczy i turkusów. Na wybiegach pojawiły się  też  róże i fuksje oraz mocna, nasycona czerwień. Wiosenna zieleń w szerokiej gamie odcieni to także widoczny trend kolorystyczny.
Nie zabraknie również klasycznej, ponadczasowej czerni, która występuje samodzielnie ale często też tworzy niebanalne połączenia z innymi kolorami...
Zapraszamy na krótki raport kolorystyczny...

wtorek, 27 grudnia 2011

NIEZWYKŁY DODO BOUTIQUE

 
 
 
Dodo Boutique to nieduży specjalistyczny, sklep w sercu dzielnicy handlowej we Florencji. Klienci cenią nie tylko piękną, nierzadko spektakularną biżuterię ale również inspirujące, niezwykłe miejsce, które zaprojektowała Paola Navone.   Jej eklektyczna filozofia i zabawa prosta formą, barwą i światłem dała rewelacyjny efekt końcowy.
Projekt Dodo Boutique opiera się na koncepcji wymarłego ptaka Dodo. Tak jak w bajce, sklep jest w całości wykonany z ekscentrycznych kolorów, organicznych kształtów i fantastycznego oświetlenia. Cała ekspresyjność sklepu w dużym stopniu bazuje na oświetleniu. Ogromne markizy przysłaniają ciemne, przednie szyby a sam klimat sklepu tworzy w dużej mierze iluminacja. Od aluminiowych płytek podłogowych do zielonego, rurkowego sufitu, oświetlenie w Dodo doskonale uwydatnia produkt i dopełnia wystrój wnętrza.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...