niedziela, 23 października 2011

VM NA START - ZBLIŻAJA SIĘ ŚWIĘTA...

TABLICA INSPIRACJI I WIZUALIZACJI MHS
Święta to bardzo gorący okres w całym kalendarzu handlowym. Szczególne zadania przypadają osobom zajmującym się wystrojem witryn sklepowych i wnętrz. Już dzisiaj wiemy, że nie opłaca się nadto oszczędzać przy świątecznych dekoracjach - liczy sie bowiem nastrój, klimat, emocje, które chcemy rozbudzić w naszych klientach. W ruch idą wszelkie elementy dekoracyjne - od tych bardziej standardowych jak choinki, gałązki, bombki, prezenty, aż po te, które klient odczytuje nie wprost (płatki śniegu, nietypowe formy, nienachalnie przypominające ozdoby choinkowe czy samą choinkę, kolorystyka skupiona na bieli, złocie, czy czerwieni i zieleni...).
Dzisiaj przypominamy te, które "swoje 5 minut" mają już za sobą ale nadal inspirują, zachęcają do eksperymentowania... No i czekamy co przyniosą nam tegoroczne aranżacje...

Tymczasem kilka, być może przydatnych wskazówek:

1. zapoznaj się z planem marketingowym, jeżeli taki został opracowany przez firmę na okres świąteczny,
2. zdecyduj jaki będzie temat Twojej witryny i bądź konsekwentny,
3. pozwól sobie na odrobinę szaleństwa, fantazji, magii w projektowaniu aranżacji,
4. buduj atmosferę poprze kolor, światło, wykorzystywane elementy dekoracyjne - spróbuj zaskoczyć klienta Twoim pomysłem,
5. dopasuj stylizacje manekinów lub rodzaj produktu do świątecznej aranżacji,
6. przemyśl kompozycję elementów - zwłaszcza jeżeli jest ich sporo (pamiętaj o zasadzie równowagi)
7. zadbaj o prawidłowe wykorzystanie wszystkich elementów - dobrze przyklejona naklejka na szybę, ładnie opakowany prezent, etc.
8. pamiętaj aby elementy dekoracyjne z witryny pojawiły się jako akcent wewnątrz sklepu - na ladzie, na stoliku, etc.

I na koniec pamiętaj, że o dobrej witrynie nie decyduje wyłącznie budżet !

niedziela, 2 października 2011

TRENDY JZ 2011.12: JESIENNE INSPIRACJE...


Kim byliby wielcy mody bez swoich inspiracji, pasji, zainteresowań. To one kształtują wizję, pozwalają  oderwać się od szarej rzeczywistości, dają nieograniczone możliwości interpretacji. Jesienne wybiegi to kwintesencja niezwykłej mieszanki ciekawych inspiracji...


PODRÓŻ DO PRZESZŁOŚCI
Tej jesieni moda spogląda wstecz czerpiąc z historii jak zwykle pełnymi garściami.  Tym razem upatrzyła sobie przede wszystkim powrót do lat 40ste - długości do kolan, podkreślone biodra,  akcenty na ramiona, futrzane akcesoria, szerokie spodnie...

Miu Miu

Elie Saab, Miu Miu,Roland Mouret, Gucci













Kolejną inspiracją są lata 60te - proste, grzeczne formy, nieskomplikowana konstrukcja czy długości nie przekraczające kolan. To również mocne kolory i kontrastowe łączenia.

Cistume National, Alberta Feretti, Aquilano Rimondi, Blumarine

sobota, 1 października 2011

DAVID ASHRAM DLA DIORA

David Ashram wykreował 3 unikatowe instalacje na witrynach Diora w Nowym Jorku, Paryżu        i Mediolanie.
Artystę zainspirowały przede wszystkim fałdy oraz plisy kreacji Diora. Stworzył zasłony  z włókna szklanego, które sprawiają wrażenie ruchu nadanego przez podmuch wiatru. Mamy wrażenie, że za moment "spłyną" z manekina czy  z krzesła i osuną się na ziemię. 
Motyw pozornego ruchu w aranżacji witryn sklepowych to jedna z ważniejszych tendencji w visual merchandisingu.


niedziela, 28 sierpnia 2011

TRENDY JZ 2011.12: WZORY

Pomimo, iż sezon wydaje się podążać bardziej w kierunku minimalizmu, obserwujemy na wybiegach kilka tendencji do stosowania tkanin w konkretne wzory.

KROPY
W wersji makro i mikro, chaotyczne lub bardziej regularne, nadrukowane lub jako "element biżuteryjny" pojawiają się na wybiegach Stelli McCartney, Gucciego, Marca Jacobsa, Diane von Furstenberg czy D&G. Najczęściej w klasycznych zestawieniach bieli i czerni, chociaż można zaobserwować też nieco odważniejsze połączenia.

STELLA MCCARTNEY, MARC JACOBS, GUCCI, DOLCE&GABBANA









KRATA

Występuje w zestawieniach  z jednolitymi tkaninami ale także tworzy pełne stylizacje. Jest częstym gościem na spodniach, garniturach, płaszczach ale i na bardziej delikatnych częściach garderoby - bluzkach, koszulach, akcesoriach, etc.

BLUGIRL, DKNY, MISSONI, FENDI















sobota, 6 sierpnia 2011

VISUAL MERCHANDISING - krótko, zwięźle i na temat...

HOLT RENFREW, FOT. J.DOIRON




















Visual Merchandising (VM) to najprościej komunikacja produktu w miejscu sprzedaży. Dobrze przygotowany zachęca, pokazuje, informuje, edukuje, komunikuje, kusi, „pozytywnie manipuluje”, etc. Jest jak osobisty wizerunek, który w kilka sekund sprawia, że ludzie wyrabiają sobie o nas pierwsze opinie. Ten wizerunek to wizytówka firmy, to kreowanie indywidualnej, charakterystycznej dla danej marki aranżacji wnętrz oraz zaskakujący sposób zagospodarowania sklepu i witryn.
Jest procesem złożonym i błędem jest sprowadzanie go do roli prostej czynności ułożenia towaru w sklepie. Bo sam VM zaczyna się już w momencie, w którym pojawia się pomysł na stworzenie sklepu.


CHRISTIES, FOT. M.PACANA

czwartek, 4 sierpnia 2011

TRENDY JZ 2011.12: JESIENNE KOLORY...


Tegoroczna jesień zapowiada się niezwykle interesująco - choćby ze względu na fakt, iż pierwszoplanowa rola na niemal wszystkich wybiegach przypadła  intensywnej, mocnej barwie. Co prawda jest to w pewnym sensie kontynuacja wyraźnych kolorów, które obowiązywały w sezonie wiosenno letnim, jednak jesienią będą one miały nieco inny charakter. Interpretacja jesiennych barw jest bardziej stłumiona, intensywna ale nie fluorescencyjna. Kolory są raczej butelkowe, delikatnie zgaszone... Najbardziej barwne kolekcje zaobserwować można na wybiegach m.in. Costume National, J. Sander, S.Rykiel,  D.Von Furstenberg, A.Ferretti, D&G,  Blugirl, Versace, Blumarine.  Piękne butelkowe odcienie mocno rysują się w kolekcjach takich projektantów jak Gucci, Brioni, Dior czy E.Saab.

Tej jesieni nosimy mocne kolory w odcieniach  żółtego, intensywnej, bardzo głębokiej czerwieni,  koloru dyni czy arystokratycznego fioletu. Mocną pozycję ma także zieleń - od mięty aż po odcienie wojskowe (khaki). Świetnie uzupełniają tę paletę turkusy, granaty a także odcienie kojarzone głównie z naturą - beże i brązy.

 

piątek, 1 lipca 2011

SESJA ZDJECIOWA DLA BUTIKU ONLINE - VINTAGE DRESSER





VINTAGE DRESSER www.vintage-dresser.com -  butik online, w którym można nabyć zarówno nietuzinkowe i niebanalne jak i całkiem minimalistyczne ubrania, które często wykorzystywane były podczas rożnych sesji zdjęciowych. Poniżej efekty najnowszej sesji zdjęciowej...
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...