niedziela, 28 sierpnia 2011

TRENDY JZ 2011.12: WZORY

Pomimo, iż sezon wydaje się podążać bardziej w kierunku minimalizmu, obserwujemy na wybiegach kilka tendencji do stosowania tkanin w konkretne wzory.

KROPY
W wersji makro i mikro, chaotyczne lub bardziej regularne, nadrukowane lub jako "element biżuteryjny" pojawiają się na wybiegach Stelli McCartney, Gucciego, Marca Jacobsa, Diane von Furstenberg czy D&G. Najczęściej w klasycznych zestawieniach bieli i czerni, chociaż można zaobserwować też nieco odważniejsze połączenia.

STELLA MCCARTNEY, MARC JACOBS, GUCCI, DOLCE&GABBANA









KRATA

Występuje w zestawieniach  z jednolitymi tkaninami ale także tworzy pełne stylizacje. Jest częstym gościem na spodniach, garniturach, płaszczach ale i na bardziej delikatnych częściach garderoby - bluzkach, koszulach, akcesoriach, etc.

BLUGIRL, DKNY, MISSONI, FENDI
















KWIATY

W sezonie jesiennym potraktowane są z pewnym dystansem, jakby wrzucone od niechcenia. Mamy wrażenie, że nie odgrywają ról pierwszoplanowych ale bez nich sylwetki nie były by tak interesujące. Intrygująco wyglądają na wybiegach marki Cacharel czy Antonio Marrasa, sukience Paula Smitha czy swetrze Iceberga. Pojawiają się także w ciekawej interpretacji Jill Sander i Giambattisty Valii...


GIAMBATTISTA VALLI, JIL SANDER, CACHAREL, ANTONIO MARRAS


MOTYWY GRAFICZNE, ABSTRAKCYJNE

Ciekawym zabiegiem pojawiającym się na jesiennych wybiegach są eksperymenty z motywami abstrakcyjnymi, które dają możliwość rozmaitej interpretacji dla oglądających. Niektórzy odnajdują w nich inspiracje egzotycznymi kulturami, inni doszukują się powiązań pomiędzy moda a sztuką, jeszcze inni są skłonni stwierdzić, że oto mamy do czynienia z czystą wizją samych projektantów. Niezależnie od źródeł motywy te dodają nieco magii jesiennym wybiegom, wyróżniają, przyciągają uwagę.

PETER PILOTTO, PREEN, PRADA, DRIES VAN  NOTEN

MIESZANINA DESENI

Łączenie, mieszanie, zestawianie, szukanie cech wspólnych lub zabawa kontrastem... To kolejna odsłona wariacji na temat romansu różnych wzorów. Te jesienne nie są jednak tak mocne, wyraźne. Występują w zestawieniach bardziej stonowanych, często ze wspólnym mianownikiem (kolor, deseń). Cieszą oko...


JUST CAVALLI, KENZO, D&G, PROENZA SCHOULER
źródło: www.style.com, kampanie poszczególnych marek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...