czwartek, 7 marca 2013

VISUAL MERCHANDISING: WIĘCEJ NIŻ OŚWIETLENIE / VOL 1

To, że oświetlenie jest jednym z ważniejszych elementów, które budują przestrzeń dla ekspozycji produktu nie ulega wątpliwości. Światło umożliwia dostrzeganie obrazów, kształtów, kolorów.. Jest rewelacyjnym narzędziem do stworzenia właściwej atmosfery, klimatu miejsca, w którym klient spotyka się z produktem. Niezależnie od tego jaki produkt oświetla, powinno podkreślać charakter miejsca. Niewłaściwe oświetlenie nie tylko nie pokazuje eksponowanego produktu z jak najlepszej strony ale sprawia, że klient szybko się męczy, denerwuje czy wręcz ucieka ze sklepu.
Światło, a w zasadzie jego obudowa, oprawy mogą spełniać także funkcję dekoracyjną, ozdobną. Często podkreślają ważne z punktu widzenia sklepu miejsca, akcentują wyspy manekinów, atrakcyjne stoły ekspozycyjne czy strefę lady. Era kryształowych (bądź kryształowo-podobnych) żyrandoli odeszła raczej do lamusa. Obecnie naszą uwagę zwracają lampy minimalistyczne, surowe, oszczędne bądź mocno ingerujące w przestrzeń, zaskakujące. To często nowoczesne, zaprojektowane z myślą o  estetyce i dobrym designie dzieła sztuki. Poniżej kilka propozycji, które mogą stać się świetną inspiracją dla projektantów.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...