piątek, 12 lipca 2013

MADS BERG - ART DECO W NOWOCZESNEJ ODSŁONIE

Dzisiaj przedstawiamy duńskiego grafika, który z niezwykłą precyzją łączy proste, zgeometryzowane formy charakterystyczne dla art deco z nowoczesnym stylem. Mads Berg - absolwent Duńskiej Szkoły Projektowania, który obecnie pracuje jako freelancer dla międzynarodowych klientów - m.in. dla Coca-Coli, Carlsberga, Toyoty, Fanty, Grundfos czy Sas. Tworzy plakaty, okładki książek i magazynów. To artysta znany z niezwykłej kreatywności, ciekawej kreski i specyficznej, charakterystycznej  kompozycji.





piątek, 5 lipca 2013

CHALK ROOM - TAJEMNICZE WNĘTRZE W PODZIEMIACH SKLEPU HOSTEM

Sklep odzieżowy Hostem mieści się we wschodniej części Londynu. Wyjątkowe miejsce o bardzo charakterystycznym klimacie. Pozornie podniszczone wnętrze z wyposażeniem znalezionym na starociach czy nawet na wysypiskach, wykończone surowymi dekoracjami.
Dzisiaj jednak zaglądamy do podziemi sklepu Hostem aby jeszcze bardziej poczuć niesamowity klimat wnętrz stworzonych przez Hannah Plumb and Jamesa Russella (JAMESPLUMB). W podziemiach  mieści się niezwykle intymne i mroczne miejsce zwane Chalk Room -  miejsce, które służy do prezentacji unikatowych kolekcji a także do spotkań z klientami, którzy zamawiają szycie ubrań na miarę. Mocnym akcentem w całym wnętrzu są bardzo wyraziste "meble z przeszłością" - skórzana kanapa typu Chesterfield na stałe połączona z potężnym, długim stołem, skrzynia służąca dawniej do przewożenia świń, fragment harfy Wurlitzer, przekrzywiona stara szafa czy szuflady stworzone z obdartych walizek zdobionych metalowymi okuciami. Tłem dla tak charakterystycznych "eksponatów" są surowe, betonowe ściany i wytarta, zniszczona podłoga. Pięknym zwieńczeniem całości jest subtelne ale intrygujące oświetlenie, które wydobywa tę przestrzeń z półmroku.

środa, 3 lipca 2013

JEGO WYSOKOŚĆ JEANS / #1

Historia jeansu sięga w głąb XIX wieku  - ten surowy, mocny i bardzo trwały materiał od razu zyskał  uznanie w kręgach robotniczych sprawdzając się często w skrajnych warunkach. Znamienną datą jest rok 1873 kiedy to Jacob Davis i Levi Strauss stworzyli robocze spodnie o numerze 501. Bardzo praktyczne ubranie, z tylnymi kieszeniami, wzmocnieniami szwów i łączeń za pomocą miedzianych nitów stało się ulubionym "wdziankiem" wszystkich kowbojów, farmerów czy poszukiwaczy złota. W latach 50tych z kolei jeans stał się wyrazem buntu, przynależności do określonej grupy młodzieży, która nie zgadzała się z ówczesnym systemem życia społecznego. Jeansy przestały pełnić funkcję wyłącznie roboczą, stały się w pewnym sensie wyraźnym komunikatem nadchodzących zmian. W tamtym okresie jeansy noszone były przez idoli nastolatków takich jak James Dean, Marlon Brando czy Marylin Monroe. Kultową pozycję jeans jako materiał osiągnął w latach 70tych, w których zapanowała szalona moda na pełne stylizacje z popularnego materiału - królowały mocno dopasowane w biodrach dzwony, kombinezony, kurtki jeansowe czy sukienki szmizjerki. 
Dzisiaj ciężko znaleźć osobę, która nie posiada w swojej garderobie jeansów. Ponadto od kilku sezonów obserwujemy szalony jego powrót zarówno na wybiegi projektantów jak i  na ulice największych modowych miast. Jest obecny także w wielu sesjach zdjęciowych, które pokazują jak szerokie zastosowanie może mieć ten "zwykły, roboczy materiał". Łączymy go nie tylko w casualowe zestawy - dzisiaj jeans może być "narzędziem" do tworzenia bardziej wyrafinowanych, eklektycznych zestawień, zaskakujących połączeń i poszukiwania ciekawych form konstrukcyjnych.

VOGUE CHINA BY STOCKTON JOHNSON 2013
VOGUE CHINA BY STOCKTON JOHNSON 2013
DAZED&CONFUSED BY JOSH OLINS 2013

środa, 26 czerwca 2013

FALL 2013.14 INSPIRACJE SEZONU

W zasadzie jesień nie szykuje nam szalonej rewolucji w modzie. Projektanci postawili na sprawdzone trendy, które mieliśmy okazję obserwować podczas ostatnich sezonów. Moda damska nadal zerka w stronę męskiej elegancji, z której czerpie klasyczne fasony, proste linie i surowe formy.  Na wybiegach można zauważyć wzorzyste i pięknie zestawione folklorystyczne motywy,  mocno zaznaczające swoją pozycję zbuntowane kobiety oraz fantazyjne kreacje jakby przeniesione na wybieg z bajek i baśni. Ciekawą odsłoną tego sezonu okazała się inspiracja typowo nocnym strojem, który do tej pory królował w zaciszach domowych - piżama bowiem pojawiła się w wielu odsłonach jesiennych kolekcji.  Trend ten widać w zastosowaniu charakterystycznych dla piżam tkanin oraz w samej formie i konstrukcji. 
Zapraszamy na kolejny raport z trendów na nadchodzący, jesienny sezon. 
 


wtorek, 25 czerwca 2013

BALLY - MROŹNA ODSŁONA JESIENNO-ZIMOWEJ KOLEKCJI

Tym razem post w sam raz na ostatnie upały. Podczas ostatniej edycji Tygodnia Mody w Mediolanie marka Bally zaprezentowała jesienno-zimową kolekcję w niezwykłej odsłonie. Specjalnie na tę okazję została przygotowana przestrzeń mocno inspirowana iglo. Zmrożone ściany oraz elementy ekspozycyjne stanowiły piękne i uniwersalne tło dla najnowszej kolekcji marki. Do wnętrza zapraszały modelki w uszankach i futrzanych butach a mroźny klimat nieco ocieplały futrzane dodatki, które dekorowały siedziska. Świetny efekt uzyskano także dzięki zastosowaniu subtelnego światła - logotyp, lampy dekoracyjne, podświetlone półki. W klimat wspaniale wpisały się także szczenięta (husky syberyjski).


wtorek, 11 czerwca 2013

RISK - ODWÓRCONE WNĘTRZE "MADE IN POLAND"



Jak można przeczytać na stronie internetowej "za Risk. made in Warsaw stoją dwie dziewczyny, z dwóch stron Wisły. Z Mokotowa - filozofka, krawcowa 2-stopnia, stylistka. Z Saskiej Kępy - italianistka, dziennikarka, która od ponad 10 lat pracuje w kobiecej prasie." Szara bluza to ich punkt wyjścia do projektowania świetnych, wygodnych i ponadczasowych ubrań (i nie tylko ubrań!). Pomysł ciekawy, prosty ale i niebanalnie skrojony.

Tym razem jednak to nie ubrania wystąpią w roli głównej. W marcu projektantki otworzyły swój pierwszy butik w Warszawie (ul. Szpitalna 6/9). Miejsce, które pokazuje, że w Polsce "też się da." Bezpretensjonalne wnętrze, jasne, lekkie, oczywiście "dresowe". Przestrzeń butiku to takie przewrotne dwa w jednym. Z jednej strony mamy dość minimalistycznie wyposażony sklep - główne elementy ekspozycyjne to system rur, który umożliwia prezentację ubrań zarówno frontem jak i bokiem. Z drugiej strony, po odwróceniu mamy coś w rodzaju miejsca relaksu - tak sugeruje nadmuchana sofa, stolik, krzesło oraz przypadkowo odłożone buty, które zostały umieszczone na suficie. Kontrastowe do nazwy marki jest lekkie, namalowane na ścianie niebo (Dariusz Fiet), które stanowi także tło dla fotografowanych ubrań marki. Świetne uzupełnienie całej koncepcji to industrialne, kolejowe lampy vintage oraz światła tramwajowe. Sklep zaprojektował Piotr Płoski ze studia projektowego Smallna.



wtorek, 4 czerwca 2013

LEO CAILLARD - CYFROWA MANIPULACJA

Léo Caillard, Francuski fotograf wpadł na pomysł jak uwspółcześnić wiekowe, rzeźbiarskie arcydzieła wielkich mistrzów. Stworzył projekt o nazwie Ulica Stone Caillard. Sfotografował posągi a następnie poprosił o pozowanie swoich przyjaciół, którzy naśladowali wybrane wcześniej rzeźby.  Ostatnim etapem była cyfrowa manipulacja - Caillard połączył dwa zdjęcia tworząc iluzję klasycznych figur ubranych w nowoczesny strój. I tak połączył dwa zupełnie odległe światy, które  możemy oglądać na poniższych zdjęciach.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...