wtorek, 15 listopada 2011

VISUAL MERCHANDISING: INSPIRACJA NATURĄ - DRZEWO

Coraz częściej sięgamy po inspiracje zwracając się ku temu co nas otacza. Natura jako największe źródło inspiracji dostarcza nam wielu wrażeń, które potem przelewamy na papier, muzykę, projekty, instalacje. Tym razem nasza vmowska uwaga skupiła się na często powtarzającym się motywie drzewa. Niezależnie czy interpretowane dosłownie czy bardziej symbolicznie, wykorzystane we fragmentach czy w całości, pięknie i dumnie prezentują się w komercyjnych przestrzeniach - na witrynach, wystawach a także we wnętrzach sklepów. Nasz raport poniżej.

Y.Di Cassanova, Antwerp
Okinaha store
Okinaha store

czwartek, 10 listopada 2011

FLAGOWY SKLEP LACOSTE NA FIFTH AVENUE

Listopad 2011. Odświeżony, nowoczesny,  przestronny, flagowy salon Lacoste, mieszczący się  w samym centrum Nowego Yorku – przy Fifth Avenue. Posiada metraż przekraczający 605 m2. W czasie przeprowadzonych zmian, powiększono powierzchnię sprzedażową o blisko 190 m2. Cała inwencja projektu skupia się wokół niesamowitych, zawieszonych w powietrzu schodów otoczonych ledowym oświetleniem. Nowy wizerunek salonu ma charakter nowoczesnego minimalizmu. Jasne wnętrze, wysublimowane detale design’u oraz nienaganny merchandising podkreślają renomę marki.  

piątek, 28 października 2011

TRENDY JZ 2011.12: SEZONOWA INWESTYCJA...

TRENCH
Przede wszystkim zerknijmy na nieśmiertelny, wiecznie "modny" trench. Ponad stuletnia historia tego "klasyka" sprawiła, że trudno wyobrazić sobie, że go nie ma.  Wywodzi się z okopów wojskowych, uwieczniony w  niezapomnianej Casablance z Bogartem i Bergman w rolach głównych, noszony przez Dietrich, A. Hepburn, Bardot, Deneuve, Thurman, Streep w niezapomnianych filmach...

Trench - to must have sezonu i to nie tylko tego obecnego.
Burberry, Blumarine, Donna Karan, J.P. Gaultier




































DŁUGOŚĆ MAXI
Warto także przyjrzeć się płaszczom o długości maxi. Dostojne, eleganckie a przede wszystkim ciepłe... Mogą mieć dodatki futrzane w postacie kołnierza lub ozdób przy rękawach, olbrzymie kołnierze lub wojskowe detale. Mogą podkreślać talię lub zamykać sylwetkę ukrywając jej naturalne kształty. Dobrze sprawdzi się także cytowana na wielu wybiegach "dwurzędówka"...

Jeager, A.Marras, Gucci, H. Ackermann














niedziela, 23 października 2011

VM NA START - ZBLIŻAJA SIĘ ŚWIĘTA...

TABLICA INSPIRACJI I WIZUALIZACJI MHS
Święta to bardzo gorący okres w całym kalendarzu handlowym. Szczególne zadania przypadają osobom zajmującym się wystrojem witryn sklepowych i wnętrz. Już dzisiaj wiemy, że nie opłaca się nadto oszczędzać przy świątecznych dekoracjach - liczy sie bowiem nastrój, klimat, emocje, które chcemy rozbudzić w naszych klientach. W ruch idą wszelkie elementy dekoracyjne - od tych bardziej standardowych jak choinki, gałązki, bombki, prezenty, aż po te, które klient odczytuje nie wprost (płatki śniegu, nietypowe formy, nienachalnie przypominające ozdoby choinkowe czy samą choinkę, kolorystyka skupiona na bieli, złocie, czy czerwieni i zieleni...).
Dzisiaj przypominamy te, które "swoje 5 minut" mają już za sobą ale nadal inspirują, zachęcają do eksperymentowania... No i czekamy co przyniosą nam tegoroczne aranżacje...

Tymczasem kilka, być może przydatnych wskazówek:

1. zapoznaj się z planem marketingowym, jeżeli taki został opracowany przez firmę na okres świąteczny,
2. zdecyduj jaki będzie temat Twojej witryny i bądź konsekwentny,
3. pozwól sobie na odrobinę szaleństwa, fantazji, magii w projektowaniu aranżacji,
4. buduj atmosferę poprze kolor, światło, wykorzystywane elementy dekoracyjne - spróbuj zaskoczyć klienta Twoim pomysłem,
5. dopasuj stylizacje manekinów lub rodzaj produktu do świątecznej aranżacji,
6. przemyśl kompozycję elementów - zwłaszcza jeżeli jest ich sporo (pamiętaj o zasadzie równowagi)
7. zadbaj o prawidłowe wykorzystanie wszystkich elementów - dobrze przyklejona naklejka na szybę, ładnie opakowany prezent, etc.
8. pamiętaj aby elementy dekoracyjne z witryny pojawiły się jako akcent wewnątrz sklepu - na ladzie, na stoliku, etc.

I na koniec pamiętaj, że o dobrej witrynie nie decyduje wyłącznie budżet !

niedziela, 2 października 2011

TRENDY JZ 2011.12: JESIENNE INSPIRACJE...


Kim byliby wielcy mody bez swoich inspiracji, pasji, zainteresowań. To one kształtują wizję, pozwalają  oderwać się od szarej rzeczywistości, dają nieograniczone możliwości interpretacji. Jesienne wybiegi to kwintesencja niezwykłej mieszanki ciekawych inspiracji...


PODRÓŻ DO PRZESZŁOŚCI
Tej jesieni moda spogląda wstecz czerpiąc z historii jak zwykle pełnymi garściami.  Tym razem upatrzyła sobie przede wszystkim powrót do lat 40ste - długości do kolan, podkreślone biodra,  akcenty na ramiona, futrzane akcesoria, szerokie spodnie...

Miu Miu

Elie Saab, Miu Miu,Roland Mouret, Gucci













Kolejną inspiracją są lata 60te - proste, grzeczne formy, nieskomplikowana konstrukcja czy długości nie przekraczające kolan. To również mocne kolory i kontrastowe łączenia.

Cistume National, Alberta Feretti, Aquilano Rimondi, Blumarine

sobota, 1 października 2011

DAVID ASHRAM DLA DIORA

David Ashram wykreował 3 unikatowe instalacje na witrynach Diora w Nowym Jorku, Paryżu        i Mediolanie.
Artystę zainspirowały przede wszystkim fałdy oraz plisy kreacji Diora. Stworzył zasłony  z włókna szklanego, które sprawiają wrażenie ruchu nadanego przez podmuch wiatru. Mamy wrażenie, że za moment "spłyną" z manekina czy  z krzesła i osuną się na ziemię. 
Motyw pozornego ruchu w aranżacji witryn sklepowych to jedna z ważniejszych tendencji w visual merchandisingu.


niedziela, 28 sierpnia 2011

TRENDY JZ 2011.12: WZORY

Pomimo, iż sezon wydaje się podążać bardziej w kierunku minimalizmu, obserwujemy na wybiegach kilka tendencji do stosowania tkanin w konkretne wzory.

KROPY
W wersji makro i mikro, chaotyczne lub bardziej regularne, nadrukowane lub jako "element biżuteryjny" pojawiają się na wybiegach Stelli McCartney, Gucciego, Marca Jacobsa, Diane von Furstenberg czy D&G. Najczęściej w klasycznych zestawieniach bieli i czerni, chociaż można zaobserwować też nieco odważniejsze połączenia.

STELLA MCCARTNEY, MARC JACOBS, GUCCI, DOLCE&GABBANA









KRATA

Występuje w zestawieniach  z jednolitymi tkaninami ale także tworzy pełne stylizacje. Jest częstym gościem na spodniach, garniturach, płaszczach ale i na bardziej delikatnych częściach garderoby - bluzkach, koszulach, akcesoriach, etc.

BLUGIRL, DKNY, MISSONI, FENDI















LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...