piątek, 10 sierpnia 2012

VM INSPIRACJE - KREATYWNA WITRYNA

Inspiracje w visual merchandisingu to rzecz święta. Bez inspiracji, a w zasadzie bez umiejętności poszukiwania i mądrej interpretacji, projektant VM szybko się wypala. Inspiracje są wskazówką, natchnieniem i jednocześnie ważnym elementem pracy twórczej. Warto pamiętać o trendach w aranżacjach - one również ukierunkowują i mogą stać się świetnym kontenerem inspiracji.

MULTIPLIKACJE, RYTM, DYNAMIKA
To trendy, które od kilku sezonów świetnie sprawdzają się w aranżacjach witryn (i nie tylko). Powtórzenia elementów, zwłaszcza drobnych, sprzyjają zapamiętywaniu obrazu, pozwalają na bardziej czytelną, spójną kompozycję. Witryna wyprzedażowa Harvey Nichols to nie tylko świetne połączenie w jednym oknie kilku trendów, to przede wszystkim misterna kreacja, która nie pozwala przejść obojętnie. To "komercyjna parafraza" Parku Jurajskiego, który został pokazany za pomocą  prostych, codziennych elementów - drewnianych wieszaków lub ich fragmentów.

SZTUKA, MULTIPLIKACJA, FUTURYZM, DYNAMIKA
Marc Jacobs to kontrowersyjny projektant, który ceni twórcze inspiracje, a przede wszystkim twórcze kontakty. Jego ostatnie "zawodowe romanse" to współpraca z japońską awangardową artystką, Yayoi Kusama, której dzieła charakteryzuje kontrast i mocne upodobanie do kropek. Witryna, która zwieńczyła współpracę tych dwóch indywidualnych osobowości zaskakuje multiplikacją specyficznych form oraz kropek, które magnetycznie zatrzymują przed oknem wystawowym.


DYNAMIKA, RUCH, MULTI-KOLOR, ŚWIATŁO
Kolejna dawka trendów w aranżacji witryn. Splątane, kolorowe kable, rzeźba przypominająca pędzącego konia czy panterę ("utkane" z kabli"), dynamiczne pozy manekinów, sugestia rozsypujących się ścian, mocne świetlówki tworzą niezwykłą kompozycję. Każdy klient może sam dopowiedzieć sobie historię, którą opowiadają okna Harvey Nichols.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...