PRINT MADNESS to szaleństwo kontrastów, motywów, deseni. To ukłon w stronę modnych w tym sezonie łączeń elementów pozornie do siebie niepasujących. Tu liczy się zabawa, eksperyment, zaskoczenie. Kobieta jest odważna, świadoma swoich atutów, mocna i stanowcza.
zdjęcia: mhshowroom, support: Jakub
Wojtyga, stylizacja: Monika Harłacz/Paulina Ślaska, makijaż: Monika
Kołodziej, fruzury: Jakub Ziemirski, modelka: Aga/reklamex
poniedziałek, 11 czerwca 2012
piątek, 8 czerwca 2012
PASTEL MOOD
PASTEL MOOD to sesja nawiązująca do letnich trendów, które mocno celebrują cieliste, delikatne kolory. Kobieta w tym przypadku jest eteryczna, ulotna, nieobecna a jej nieuchwytność podkreślają dodatkowo transparentne, koronkowe, lekkie tkaniny.
zdjęcia: mhshowroom, support: Jakub Wojtyga, stylizacja: Monika Harłacz/Paulina Ślaska, makijaż: Monika Kołodziej, fruzury: Jakub Ziemirski, modelka: Aga/reklamex
piątek, 1 czerwca 2012
STRUKTURY, MULTIPLIKACJE, NIEZWYKŁE INSTALACJE
Visual merchandising coraz częściej sięga po niezwykłe inspiracje. Kreując miejsca, które mają fascynować, przyciągać i zachęcać do powrotu, projektanci tworzą niezwykłe elementy dekoracyjne wybiegające mocno poza wyobraźnię Klientów. Materiały pozornie błahe, nijakie bądź zupełnie codzienne zamieniają się w fantastyczne kompozycje, które nierzadko dominują we wnętrzach.
Trend ten pojawia się już nie tylko w sklepach modowych - takie dekoracje można zaobserwować w branży restauracyjnej, aptekach, galeriach, etc. ![]() |
niecodzienne wykorzystanie sznurówek w sklepie obuwniczym |
![]() |
surowość, prostota, multiplikacja - imitacja zwęglonego drewna |
![]() |
nieregularna instalacja z regularnych, drewnianych sześcianów |
środa, 23 maja 2012
TRENDY SS 2012: LETNIE INSPIRACJE
Sezon wiosenno letni zdecydowanie bawi się modą. Często eksperymentuje zestawiając różnorodne inspiracje, które stają się nierzadko zaskakującą, niecodzienną propozycją.
Mocnym akcentem tego sezonu są powroty do wielkiej mody minionego wieku - królują niemal dosłownie szalone lata 20, pojawiają się nawiązania do lat 50, 60 ale także do 70 i 90tych.
Mocnym akcentem tego sezonu są powroty do wielkiej mody minionego wieku - królują niemal dosłownie szalone lata 20, pojawiają się nawiązania do lat 50, 60 ale także do 70 i 90tych.
Podróżujemy nie tylko w czasie - zwiedzamy także wspaniałe zakątki naszej planety. Gościmy w afrykańskich małych wioskach, odwiedzamy egzotyczne plemiona - bawimy się symboliką ale przede wszystkim łączymy różne kultury w mocne i atrakcyjne wizualnie zestawienia.
Sezon letni to także kwiaty, asymetria w każdym możliwym wydaniu jak również romantyczne ażury i transparentne tkaniny.
Inspiracje czerpiemy także z typowo sportowych fasonów zestawiając je w propozycje bardziej glamour.
Sezon letni to również popularność nieśmiertelnej białej koszuli, która zyskała na atrakcyjności w zestawieniu z błyszczącymi leginsami, sportowymi szortami bądź kwiatowymi cygaretkami.
Wybrane inspiracje z letnich trendów prezentujemy poniżej...Inspiracje czerpiemy także z typowo sportowych fasonów zestawiając je w propozycje bardziej glamour.
Sezon letni to również popularność nieśmiertelnej białej koszuli, która zyskała na atrakcyjności w zestawieniu z błyszczącymi leginsami, sportowymi szortami bądź kwiatowymi cygaretkami.
piątek, 30 marca 2012
WERTYKALNE OGRODY - REPLAY STORE
Połączenie natury z komercyjną architekturą to trend, który coraz częściej pojawia się w świecie visual merchandisingu. Granice w proporcjach obu, zdawałoby sie wykluczających sie wzajemnie światów bywają rożne. Czasem subtelna sugestia natury jest tylko pewnym sygnałem, delikatnym elementem wzbogacającym przestrzeń. Czasem mamy wrażenie, że natura wywalczyła sobie bardziej zobowiązujące miejsce w komercyjnej przestrzeni.
Tę, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, dominację natury widzimy w realizacjach Michaela Hellgryna, który stworzył niezwykły mezalians zieleni z komercyjną kolekcją w butikach marki Replay.
Ogródy, które stworzył zainspirowane zostały przez podszycie leśne umiarkowanej strefy klimatycznej, podobnej do tej, którą można znaleźć chociażby w dolnej części wzgórza niedaleko Florencji. Rośliny, które włączył do komercyjnej przestrzeni są głównie pochodzenia tropikalnego.
Ogródy, które stworzył zainspirowane zostały przez podszycie leśne umiarkowanej strefy klimatycznej, podobnej do tej, którą można znaleźć chociażby w dolnej części wzgórza niedaleko Florencji. Rośliny, które włączył do komercyjnej przestrzeni są głównie pochodzenia tropikalnego.
Obraz
roślinnej ekspozycji jest bardzo łagodny w odbiorze. Geste i jeszcze
świeżo zielone rośliny z niewielkimi kwitnącymi kwiatuszkami sprawiają
wrażenie małych latarni osadzonych na szczycie ciemnego tła.
![]() |
REPLAY, FLORENCJA |
wtorek, 7 lutego 2012
INDULGI
Przedstawiamy kolejny ciekawy projekt, który intryguje a czasem nawet niepokoi - niewielki sklep odzieżowy japońskiej firmy Indulgi, który mieści się w dzielnicy Nakakyo, w Kioto. Zaprojektowany został przez firmę Nendo, której założycielem jest architekt Oki Sato.
Sklep charakteryzuje długi korytarz przełamany intrygującymi, "ślepymi" i prawdziwymi drzwiami, które rozproszyły przestrzeń i zdynamizowały wnętrze. Ślepym drzwiom została nadana funkcjonalność poprzez wykorzystanie ich jako bazy dla wieszaków, półek i luster. W przestrzenie pomiędzy drzwiami zostały wkomponowane meble, które wyłaniają sie jakby z ich środka zaskakując minimalistyczną formą, kolorami i teksturami. Jednocześnie cały sklep
nie jest widoczny od razu - Klient odkrywa poszczególne jego części
przechodząc w głąb korytarza. Taki zabieg został celowo wykorzystany
przez architekta, który zadbał o to, aby Klient pragnął otwierać kolejne
i kolejne drzwi... Otwarcie drzwi zaskakuje, intryguje i jeszcze bardziej rozbudza ciekawość...
poniedziałek, 6 lutego 2012
SKILL VM
SKILLVM to platforma, która ma na celu propagowanie visual merchandisingu oraz promowanie zdolnych studentów, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w tej dziedzinie. Przede wszystkim raz w roku powołują konkurs, którego finał ma miejsce na czerwcowych, mędzynarodowych targach Marketing Week Live w Londynie. Mieliśmy okazję podglądać na żywo zmagania uczestników w 2010 roku. Tym razem, z małym opóźnieniem krótka relacja.
Konkurs przeznaczony był dla studentów w dwóch kategoriach. W pierwszej mieli za zadanie przygotować witrynę promującą "małą czarną" lub elegancki garnitur ekskluzywnej marki - temat przewodni - motyw bloków kolorystycznych. W drugiej kategorii studenci również zmagali się z promocją ekskluzywnej marki, dla której przygotowywali prezentację beżowej sukienki. Tutaj inspiracje były dowolną wizją uczestników.
Dwuosobowe drużyny zostały zaproszone na eliminacje do Londynu, gdzie każda para musiała zbudować model swojej witryny. Najlepsza czwórka z każdej kategorii przeszła do finału, w którym do wykonania była już wzorcowa, pełnowymiarowa aranżacja.
Poniżej prezentujemy prace finalistów (realizacja/projekt).
![]() |
I MIEJSCE W KATEGORII "HIGHER" |
Subskrybuj:
Posty (Atom)